Pirren kanssa oli tarkoitus jatkaa samalla linjalla eli enemmän töitä ja vähemmän palkkaa. Nyt tulin kyllä antaneeksi joitain nameja ihan yksittäisistäkin liikkeistä, mutta se johtui ihan siitä että Piipana oli ajoittain niin sairaan hieno!

Tehtiin ekaksi pari kertaa hyppy. Meni ok eli yli ilman käsiapua tai katsetta käskyn yhteydessä. Seisomisessa pientä steppausta, pitänee taas palata "seiso, paikka" harjoituksiin. Nyt sain Pirren istumaan ekalla käskyllä, voisin lopettaa tämän kokeilun ja ottaa vasta just ennen kisoja pari seisomisesta perusasentoon menevää liikettä.

Liikkeestä maahan meni aluksi hyvin, mutta sitten kun aloin pohtia omaa kropankäyttöä käskyä antaessani ja varmistaessani että jäikö se sinne niin ihan kuin Pirre laskisi, että nyt on menty näin monesti maahan, mun täytyy kyllä välillä jäädä seisomaankin... Pitäisi treenata tätä omaa käyttäytymistään vähintään yhtä paljon kuin koiraa! Lopun kaiken meni ok mutta seuraamisasento on ilmeisen vino kun Pirre jää aina vähän vinoon makaamaan. Taas uutta pohdittavaa.

Paikallaoloakin tehtiin, mutten nyt ottanut aikaa kun puhelin jäi sisälle. Liikkeestä seisominen oli hyvä, samoin luoksetulo. Tai no luoksetulossa Pirren perusasento oli vähän liian edessä mutta muutoin jees.

Nessun kanssa otin ihan pikatreenin. Pari kertaa hyppy, Nessu tarvitsi aika ison kroppa-avun, mutta tää oli tyyliin 5. ylitys mun kanssa joten ei se voi vielä tietää mitä se 'yli' -käsky tarkoittaa. Seisominen esteen takana melkein valmis (näyttelyseisomisharjoittelusta on ollut jotain hyötyä...).

Sitten tehtiin pieni paikallaoloharjoitus niin, että lisäsin matkaa (tässä tapauksessa olin 15 askeleen päässä) ja olin vain lyhyen ajan (laskin kymmeneen) pois. Kyllähän Nebu tämän (ainakin kotona) osaa! Sitten pari kertaa 'jää' eli liikkeestä seisominen. Tämän liikkeen kanssa olen vähän hukassa mutta kai se lähtee etenemään. Eli mä olen tehnyt vain sitä namikädellä pysäyttämistä. Kantsii vissiin pysyä tässä vaiheessa aika kauan eikä ahnehtia. Liikkeestä maahan meni sikahyvin =)!

Ai niin, ATD:n treeneissä tiistaina otettiin myös kaukojen alkeita ja Nessu oli tosi taitava!