Otin treeninamiksi vanhan klassikon eli tavallisia nakkeja. Alkeiskurssin koulutettavia oli tällä kertaa peräti 4. Heidi teetti ohjattuna harjoituksena semmoista systeemiä, missä oli aita, sen edessä putki "vähän HK:n sinistä käyrempänä makkarana" ja sit taas aita suoraan edessä eli ne aidat oli kutakuinkin vierekkäin (ei saa nauraa näille mun ilmaisuille, en minä tiedä josko tuollakin harjoituksella olisi vaikka joku oikeakin nimi). Ensin tehtiin sitä mutkaputkea, sitten lisättiin mukaan aidatkin. Tärppä ei meinannut mennä aluksi putkeen kun kehuin sen sieltä ulos heti alkajaisiksi. Parin säädön jälkeen putki meni hyvin ja vauhdilla. Palkka kädestä aika kaukana putken suusta, juostiin pari askelta yhtä matkaa eteenpäin ennen kuin liksa irtosi. Suht hyvin sain lisättyä ne aidat mukaan harjoitukseen ja kertaalleen saatiin tehtyä tosi hieno kolmen esteen sarja. Tärppä on vaan niin nopee mulle että mä en ehtinyt tajuta mitä tapahtui... Lelupalkkakin myöhästyi aika pahasti. Mun puolesta olis voinut vaikka lopettaa tuo harjoitus tähän, mutta Heidi sanoi että sama toiseen suuntaan. Se ei sujunut, sain onnistumaan vain kahden esteen kanssa. Näin jälkikäteen viisasteltuna olisi kannattanut tehdä se putki ensin pariin kertaan siitä toisestakin päästä ennen kuin ottaa hypyt mukaan. Hypyt tökki muutenkin vähän, Tärppä ei osaa vielä hakea esteelle ja kun mä menen sormeni kanssa lähemmäksi niin mä tökkään siivekkeeseen. En osu siihen mutta liike pysähtyy.

1667135.jpg

Muiden tehdessä hommia kouluttajan silmän alla en aluksi tehnyt juuri mitään yksinäni. Annoin Tärpän vähän kyllästyä ja pomppia mua vasten että eikö tehtäis jotain tai kai täällä nyt saa edes makkaraa... Hetki kun oltiin tylsistytty niin tehtiin jotain itsenäisestikin. Pari A:n alastuloa, nostin Tärpän jonnekin niille main mistä kontaktipinta alkaa. Sitten loivamutkaista putkea kerran molemmin puolin (Tärppä oli kovasti menossa sinne), kehyksetöntä rengasta kertaalleen molemmin puolin ja sitten puomin alastulo kerran ja kerran koko puomi. Sitten taas "tylsistyttiin".

Heidin ohjauksessa tehtiin taas keinua sillai omituisesti eli alastulo oli maksipöydälle. Tärppä oli ehtinyt käydä siinä ensimmäisessä ohjatussa harjoituksessa jo säikäyttämässä itsensä sen keinun kanssa :/. Eli edellisen ryhmän jäljiltä keinu oli niin, että alkupää oli maksipöydällä ja loppupää minipöydällä. Jossain vaiheessa aita-putki-aita harjoitusta Tärppä siis ehti pompata minipöydälle ja laittaa toisen tassun keinun alastulolle joka siis nousi hieman ja kolahti takaisin. Hiphei...mitä opimme tästä? Aika paljonkin mutta himpan kyllä ketuttaa ettenkö sanois! Siinä varsinaisessa meidän ryhmän keinuharjoituksessa kävin Tärpän kanssa ensin syömässä makkaraa siinä keinun lähellä kun muut teki hommia. Lopuksi vietiin Tärppäkin keinulle, nameja oli koko matkan ja jossain puolivälin kieppeillä Tärppä oli kyllä oikeasti sitä mieltä että pidemmälle en tule. Noh, onneksi se pystyy kokoamaan itsensä sen verran että nami kelpaa ja saatiin Tärppä ihan hyvin loppuun asti ja palkattua ruhtinaallisesti.

1674188.jpg

Tärppä teki myös kepit pari kertaa eli kerran molemmin puolin. Kepeissä ei ollut nyt niitä verkkoja vaan ne oli semmoiset jännät saranoidut vinokepit ja sitten niissä oli semmoisia kovasta muovista tehdyt parin sentin levyiset kaaret (onko tuolle systeemille joku nimi?). Tällä kertaa kepit oli siis ohjaajalle ääreesti vaikea namikäsiavusteinen harjoitus. Lopuksi hyppyytin Tärpän pari kertaa yksittäisen aidan yli heittäen namin tai lelun hypyn yli.

Loppujen lopuksi hommia tehtiin mun mielestä aika paljon. Mä haluaisin tehdä enemmän yksittäisiä esteitä että tulisi vähän sitä esteille hakeutumista. Mutta ehkä se järjestyy kotona irtoamisharjoittelulla ja omaa vuoroa odottaessa AgiTokolassa. Niin ja onhan sit vielä toi Sari ja Tmi Kariluotoska ;). Tärpän fiilis oli selvästi parempi kuin edellisellä kerralla eli mun täytyy pitää sillä jatkossakin parempaa palkkaa. Makkara on mun mielestä ällöä käsitellä, toi Natural Menun puolikostea ruoka ois paljon miellyttävämpää! Mutta Tärppä ei haistellut maata ihan niin paljoa ja muutenkin oli ehkä vähän innokkaampi eli kai mun on vaan kestettävä :P. 

1674185.jpg

Mä en pysty kuvaamaan koiria joka harjoituksessa tai sitä tahtia kun tulee kirjoiteltua joten nämäkin kuvat on Sarin Esanhakureissulla pitämän treenin antia.