Tärppä on käynyt kahdesti ATD:n treeneissä sitten viime kirjoituksen. Ensimmäisellä noista kerroista meillä oli pikkupikkurata, U:n muotoinen systeemi jossa mutkaputki teki U:n "pohjan". Aita, pituus, putki, muuri ja pöytä ja sama toiseen suuntaan. Mun mielestä harjoitus meni suht kivasti, vaikka meidän meno onkin vielä enempi semmoista irtokanuuna -tyyppistä; koskaan ei tiedä mihin minä tai koira menemme ;). Putkeen Tärppä ei joka kerta irronnut, kävi ikään kuin katsomassa mitä siellä putken takana on ennen kuin sujahti sisälle. Toisaalta harjoituksessa oli pari tosi hyvääkin otosta, joissa Tärpällä oli tosi hyvä ja selkeä visio että siitä minkä esteen se suorittaa seuraavaksi.

1896872.jpg

Koirakerho SOPUn tokokoe; Smirre

Toisella ATD:n treenikerralla Heidi rakensi meille jo vähän pidemmän radan. Vähän meinasi pelottaa kuinka siinä käy mutta päällimmäiseksi itselle jäi kuitenkin sellainen mukavan odottava fiilis. Rata oli samanlainen U kuin edellinenkin, esteitä oli vain muutama enemmän eli aita, puomi, aita putki, aita muuri, A ja aita. Tuokin tehtiin molempiin suuntiin. Tärppä teki tosi hienoja A-esteitä, Heidi neuvoi mua olemaan pois Tärpän edestä alastulokontaktilla ja harjoittelemaan sitä niin että Tärppä pysyy vaikka minä irtoaisin kauemmaksi sivu- tai pituussuunnassa ja vaikka tekisin sen juosten. Peruskamaa, pitää vain ottaa työn alle! Samalla kävi ilmi, että on edes yksi asia missä mä olen totaalisen vasemman puoleinen! Mä olen aina sanonut että mun vasen käsi on niin kömpelö ettei sillä tee mitään ja se roikkuukin tuossa vain symmetrian vuoksi mutta agissa se onkin sitten se hyvä ja turvallinen puoli! Tuo radanpätkä ei nimittäin sujunut multa koiran vasemmalta puolelta ohjattuna sitten lainkaan. Hukkasin koiran ja olin itsekin ihan hukassa. Jepulis, jälleen yksi asia mitä pitää harjoitella ja paljon. Mutta Tärppä oli mainio!

Nessun kanssa ollaan tehty Sarilla kujakeppejä ja harjoiteltiin kerran jaakotustakin Asko Jokisen ykkösluokan kisaradan alulla. Kotona ollaan tehty (tosin ei tällä viikolla, mur) niitä avon uusia liikkeitä, kaukojen liikerataa ja noutoa. Tärppä on tehnyt Sarilla kans kujakeppejä. Kotiagina on ollut se rengas ja sille irtoaminen. Eilen Sari neuvoi mulle ja Tiinalle myös vekkien tekoa. Tuntui suhteellisen omaksuttavalta asialta mutta mä lyön vetoa että sitten jos joskus pitäisi osata se oikeassa tilanteessa niin siitä ei tule niin yhtään mitään!

1896868.jpg

Koirakerho SOPUn tokokoe; Kössi

Tärpällä alkoi juoksu lauantaina. Se on ollut vähän kireellä tuulella joten ajattelin pitää sen suosiolla tauolla. Se onkin treenannut agia aika ahkerasti toukokuusta alkaen joten tämä tauko on varmasti tarpeen. Jos Tärpällä tuntuu jossain vaiheessa juoksutaukoa hajoavan pää tylsyyteen niin sitten tokotellaan kotona.

Olen ollut suorastaan yllättynyt siitä, että etenkin työpaikan palstalla ollut ilmoitus Nemosta on poikinut erinomaisia kotiehdokkaita Nemolle. Nyt näyttää siltä, että Nemosta tulee loppukuusta sipoolainen. Sipoolaisperhe bongasi Nemon itse asiassa ATD:n palstalta ja se olikin ainoa koirakontaktien kautta tullut kysely, työpaikan palsta on ollut ehdottomasti se "toimivin" tässä tilanteessa. On suorastaan surku erästäkin hämäläistyttöä, joka olisi perheineen tarjonnut Nemolle erittäin hyvän ja sopivan kodin mutta koska Nemon omistajien oli valinta johonkin suuntaan tehtävä kahden hyvän välillä niin he valitsivat sipoolaiset.

1896864.jpg

Koirakerho SOPUn tokokoe; Hippo. Juu, se sama Hippo joka pomppii myös Lentsun koulutuksessa otetussa kuvassa :).