Olin jo unohtanut, että olin ilmoittanut Tärpän ATD:n toko 1 -kurssille. Onneksi Janina laittoi asiasta perjantaina sähköpostia ja minäkin muistin sitten mennä paikalle. Oli ihan luksustunti! Ryhmään kuuluu ylipäätään vain 4 koirakkoa ja niistäkin kaksi oli pois. Eli sain ihan rauhassa keskustella kouluttajan (Hanna Salovuori) kanssa siitä, mitä on tähän mennessä tehty ja miten joitain yksittäisiä juttuja ja ongelmia aletaan purkaa. Tärpän kanssa tehtiin perusasentoa, jossa löytyikin kivasti sitä kestoa kun aloin sitä pyytää. Harjoiteltiin maahanmenoa ja puhuttiin siitä, miten Tärppä kokee palkan eli liikkeen lopettavana merkkinä, joten sen peffa ja lanne nousee tosi sukkelasti ylös kun liikun/palkkaan. Mietittiin sitten sitä, että annetaanko olla noin ja haetaan sitä kestoa pikkupikkuhiljaa vai pitäisikö ottaa erillinen vapautussana mukaan kuvioihin. Olen ollut tässä(kin) tosi epälooginen, välillä käytän vapautussanaa, välillä en. Saatiin kotiläksyksi käsimerkin vähentämistä perusasennossa ja tuon maahanmenon selkiyttämistä + keskittymistä siihen että se peffa on kunnolla alhaalla.

1957831.jpg

Kotona on tehty parit keppitreenit. Sain ne "nokialaiset" ja olen tökkinyt ne maahan pariin kertaan. Sekin on tarkkaa hommaa, jos ei ole mitään mittaa tai linjaa niin sitä saa aikamoisen kiharan aikaiseksi ;). Nessu on tehnyt ihan oikeita keppejä, olen hakenut lähinnä sitä miten mun pitää olla, että Nessu tekisi sen mitä se jo osaa. Kotikokeilun perusteella tuntuisi siltä, että Nessu osaa hakea ekan välin itse, mutta vasta aika läheltä. Parhaiten pujottelu tuntuisi sujuvan silloin, kun hölkkään tai kävelen reippaasti Nessun vieressä.

1957887.jpg

Tärpän kanssa tehtiin kujaa. Ensin Tärppä oli ihan kujalla...ei meinannut sujua niin millään. Onneksi sain Esan avustajaksi, sillä oli aika liki etten tehnyt todella isoa vahinkoa kun yritin itsekseni namilautasen kanssa. Meinasi käämi palaa, ihan itseäni saan syyttää... Mutta kun se lamppu saatiin sytytettyä niin saatiin aika leveällä kujalla toistakymmentä iloista ja onnistunutta suoritusta. Tärppä meni kujaan oikein, vaikka minä olin parin metrin päässä tai jopa parin metrin päässä ja sivusuunnassakin vielä metrin verran keppien vasemmalla puolella. Sit lopetettiin :).

1957843.jpg