Tokotinpas. Eilen pikaisesti eteisessä.

Pirre sai hömpöttää. Puunkantotelineen kiertämistä. Maahanmenoja. Perusasentoja "varttikäännöksissä". Ei mitään tarkkaa tai nillittävää, niin kuin ei varmaan ikinä tullakaan enää tekemään.

Tärpän kanssa oli tarkoitus harjoitella naksun kanssa perusasentoa siten, että olen kuin pokeriseiväs ja katson peilistä naksautuksenpaikat. Noh, ei löytynyt naksua ja lattia oli liian liukas. Niinpä Tärppäkin teki puunkantotelineen kiertämistä. Oli ihan jees. Ja sitten harjoiteltiin paikallaoloa, maaten ja muutama kerta istuen. Meni hyvin. Matkat ja ajat on kyl ihan minimaalisia.

Nessu teki kaukoja ja kapulan poisottamista. Kaukot ei suju, mulla on sen suhteen ISO ongelma. Tartten oppia ihan kädestä pitäen. Mun tulkinta on, että Nessu on aavistuksen liian intona, joten se alkaa seilata vähintäänkin sivusuunnassa. Muutkin suunnat käy... Mut siis mä yritän edelleen opettaa vain sitä asennonvaihtotekniikkaa, eli etäisyydet tms. ei ole vielä mukana harjoittelussa.

Se kapulan poisottaminen tarkoitti ihan vain sen harjoittelemista, että minä otan kapulan pois. Mun käsi voi liikku tai vaikka hipaista kuonoa ja kapula tulee mulle eikä vain kolahda lattialle. Kun tuota noutoa on alettu rakentaa naksulla ja on palkattu pidosta, niin Nessu on saanut pudottaa sen kapulan kun tulee naksu. Eli nyt mukaan otettiin toinen vaihtoehto, mä otan sen ja sit saa palkkaa. Ei ollut ongelmia, mutta yritinkin tehdä asian mahdollisimman helpoksi, eli ei perusasentoa tai mitään muutakaan vielä. Niin ja Nessukin kiersi puunkantotelinettä.