Pentulomakin se otti ja loppui, pentele. Olisihan sitä viihtynyt hyvin kotosalla pentua tavoille opettaessa ja kylillä kuljettaessa ja aikuisille koirille omaa ohjelmaa tarjotessa. Etenkin kun kevätkin tuli, sillä pihalla riittää puuhaa. Nyt on pari työpäivää takana ja koirien yksinolot on -sikäli kun tiedän- sujuneet oikein hyvin. Kaikki ovat olleet ovella ehjinä ja iloisina vastassa, Pyynö tekee asiansa kutakuinkin paperille ja toistaiseksi naskalihampailla on saatu rikki vain sanomalehtiä lattialta.

Särkivaaraleiriläinen Curry hakumetsällä.

Pyynön kasvattaja järjesti pääsiäisenä kasvateilleen treenileirin. Pyynö osallistui vain "soveltuvin osin" tai siis minä, koska äippä oli meillä pääsiäisen. Olin aika paljon yleisössä ja kyllä sitä niinkin paljon oppii, varsinkin kun tavoitteellisempi koulutus on minulle aika vierasta. Käytiin Pyynön kanssa ihan kentälläkin muutaman kerran, opetettiin minulle edelleen sitä perusasennon opettamista ja kaukokäskyjen asennonvaihtoja. Lisäksi tehtiin luoksetuloja, ja siinä sitä sarkaa sitten riitääkin... Pyynöllä kun ei ole mikään kiire mun ja lelun luo, kun kasvattajakin on niin mieluisaa seuraa ja kaulapantaakin tarttee raaputella. Noh, lihapullan voimalla saatiin Pyynönkin mieli muuttumaan :). Ystävällinen Marru otti kuvia Pyynön treenailusta ja minä muiden, soini.kuvat.fi suorastaan ratkeilee liitoksistaan!

Pyynön siskot Yoda ja Piki.

Tärppä on ollut jotenkin huonona viime aikoina. Se on syönyt muutamana päivänä huonosti, mikä ei todellakaan ole sen tapaista. Lisäksi ollaan ihmetelty sen liikkumista. En voi sanoa, että Tärppä ontuu, mutta useamman kerran ollaan katsottu, että hetkinen, mitä tapahtui, ontuiko se vasenta etustaan ja sitten onkin jo liikuttu ihan normaalisti. Nyt tuntuisi rekku voivan hyvin, ruoka maistuu ja liikkuminen näyttäisi olevan ok. Mutta minulla on vielä antennit ihan ääriasennossa Tärpän voinnin suhteen.

Veljekset Nitro, Pyynö ja Noppa.

Pyynöllä on käynyt vieraita, kivaa! Viime viikolla bichon frise Topi ja lapinporokoira Niki, tällä viikolla pikkuruinen kromfohrländerpentu Zum. Kuvia näistä kivoista vieraista löytyy tuolta samasta kuvahakemistosta. Vielä pitäisi järjestää treffit naapurin Pösön kanssa, mutta eikös se aina ole niin, että hankalinta sen kaiken lähimpänä asuvan kanssa!