Mentiin tutustumaan lauantain virallisen kisan pitopaikkaan ihan varta vasten. Olen laiska ja pistän tänne saman tekstin kuin CC:n foorumillekin.

Nessu osallistui kahdesti kisaavien radalle. Pitkät odottelut taisivat hyydyttää meidät molemmat, mutta eritoten Nessun. Alkurata meni hienosti, kartturin ihan hyllyohjaukseksi suunniteltu ohjaus piti ja hylly tuli vitosesteeltä. A-este tuntuu olevan Nessulle liikaa kisatilanteessa ja ekalla kierroksella siltä tuli kielto, samoin vitonen kepeiltä. Muutoin mielestäni ihan ok rata näin kisamaisena meininkinä.
Toiselle radalle mentäessä Nessu oli entistä hyytyneempi (siis henkisesti) ja ohjaaja kans (siis fyysisesti). Alku oli hyvä ja ekan kiekan hyllykohta hoitui nyt vitosella (ei ollut mun mielestä edes vaikea kohta, mutta mä en taida tajuta lajista vielä tarpeeksi). Nessu meni hienosti aina kuudenneksi viimeiselle esteelle, joka oli hyppy kohti maalia (Nessu yritti poistua), ja sitten sen pakka hajosi täysin ja se meni nyypälemoodiin. Ei keskittynyt enää rataan vaan "teki Nessut" ja minä puolestani en jaksanut enää enkä halunnut jäädä radalle tanoilemaan enää yhtään pidemmäksi aikaa joten tultiin pois.

Toi Nessun vireongelma on vanha ja vakava. Minun kanssani ei niin paha kuin kouluttaja-Sarin kanssa radalla ollessa, mutta olemassa kuitenkin. Elättelen toiveita, että tilanne paikkaantuu kunhan Nessu ei joudu notkumaan liian pitkään kisapaikalla. Muuten olen huonoista tuloksista huolimatta tyytyväinen ratoihin; uskoakseni se näytti ainakin hetkittäin ihan agilityltä.

Ja sitten muuta asiaa: jos olen joskus maininnut, että Nessu on maailman ihanin herättäjä niin tässä todistusaineistoa Nessun panostuksesta veljeni ylössaamiseksi:

2197294.jpg